web statistic
Random toughts and events: Pismo iz Libije
test test

субота, 4. август 2007.

Pismo iz Libije

© Pavle

Ovde zapravo i nema zivota. Dobro, moze da se seta covek po gradu, da ode na neku dobru klopu , u prodavnice i to. Ima jako lepih delova grada, uskih ulica koje imaju nekog 'shmeka', jako lepog drveca, ma zelenilo u centru gde god se okrenes, sto zbog drveca, sto zbog zgrada koje su mahom zelene boje (bice da je vera u pitanju). Libijci voze kao nenormalni, tacnije ja ne znam da li je bar 20% njih polozilo vozacki ispit kako treba. Ima mozda 6 semafora u gradu i isto toliko pesackih prelaza, nesrece su ovde ceste, ja sam video kako coveka udara auto. Tako da ako se neko odluci da dodje ovde na odmor neka bolje ide taxijem po gradu. Ovde gradski prevoz ne postoji! Svi ili imaju svoj auto ili koriste taxi. I mogu ti reci voze relativno nova kola.

Skoro sam nasao podatak da Libija ima 6500 GDP po stanovniku godisnje. U dolarima; sta da ti kazem, kad Srbija ima 4500 , po zadnjem sto sam nasao. Cene su otprilike kao u Beogradu. Farmerke kostaju 20-30 $, sladoled od 6 kugli 2 $, pizza u restoranu je 3-4 $, sok/pivo (bezalkoholno) manje od dolara. Mesta za izlaske su – uglavnom restorani. Bar za nas strance. Libijci obozavaju da stoje po ulicama i bleje. Ne znam gde upoznavaju zenski svet. Koliko sam cuo cesto se porodice dogovore da im se deca vencaju. Ima i slucajeva gde bogatas ozeni 4 zene, ali to se sve redje desava. A u firmi su me vec 2-3 libijaca pitali da li znam neku srpkinju koja hoce da se uda?!

Nisam video da se druze libijke i libijci. Znaci, one kad izadju idu zajedno u prodavnicu…ili gde su vec krenule, oni idu svojim putem, skroz neki cudni odnosi.

Za nas koji ovde radimo mislim da je prva stvar zbog koje smo ovde – novac! To se ne odnosi na mene kome treba iskustva u struci, pa bih ja stavio na 1.mestu rad, a posle toga pare. Inace, od nasih jedan je ovde 9 godina, jedan 8 i jos jedan 8, drugi po 2-3 godine. Uglavnom su ovde ljudi da bi slali lovu svojim familijama kod kuce, hoce ljudi da im deca imaju dobro detinjstovo. A i zivot ovde nije nesto skup, mi zivimo u kampu firme, pa imamo obezbedjena 3 obroka dnevno, svako svoju sobu sa kupatilom…Tako da svakome od plate ostane veliki deo, sem ako im zene u Srbiji nisu velike trosadzije (posto firma lovu uplacuje na racun u Beogradu)! Ne znam za koje pare oni rade, pretpostavljam da posle toliko godina rada, u firmi se dobija 4-5000 $, mozda i vise, zaista u ovom trenutku ne znam.

Ja cu u avgustu u Misuratu, to je grad na obali 200km istocno od Tripolija. Tamo ce biti kamp, radicu kao planning engineer na izgradnji puta.

Programmer koji radi sa mnom, vec 7 godina je u firmi, kaze da je ovde rad gotovo bez stresa... dosta je opustena atmosfera jer su svi u zemlji letargicni, to je ovde stil zivota... Programer je indijac, i kaze da je u indiji jako jako stresno raditi bilo koji posao. OK, barem ima izazova…

Evo saljem ti video materijal koji sam zabelezio iz auta kad smo isli do grada. (jun '07)



Нема коментара: